הכנסייה ברחוב אתיופיה
הצצה אל המוסדות האתיופים הנוצריים בעיר החדשה
כמה פרטים חשובים
-
![תאריכון]()
תאריך ושעה
שישי 1/5 | 10:30-9:00, 12:30-11:00
שבת 2/5 | 11:30-10:00, 13:30-12:00 -
![מחיר]()
מחיר
-
![]()
נגישות ודרגת קושי
לא נגיש
דרגת קושי: קל -
![מדריך]()
מדריך
בשלהי המאה ה-19 החלו גם אנשי הקהילה האתיופית הנוצרית בתהליך הקמת מוסדות מחוץ לחומות, תוך שהם רוכשים קרקעות למגורים ומקיימים פעילות דתית וחברתית במרכז העיר. בלטה במיוחד הקמת בניין רחב ממדים ששימש כקונסוליה דיפלומטית, ובכך הייתה אתיופיה למדינה האפריקנית היחידה שלה נציגות בירושלים.
בסיור נעבור ליד חזית ארמון הקיסרית טאיטו, אישתו של קיסר אתיופיה מנליק השני, שהקימה בניין מפואר שאכלס במשך עשרות שנים את אולפני הרדיו של קול ישראל. מכאן נמשיך אל בנין הקונסוליה האתיופית, שייצג בעבר את המדינה היחידה באפריקה שהיתה בעלת מעמד דיפלומטי בליגת האומות. נראה את המבנה הראשון של האקדמיה לאמנות בצלאל, ששכרה את המבנה מהקהילה האתיופית. נסיים בביקור בכנסיה החבשית המרשימה, הנמצאת במתחם מנזר דברה גנת (“הר גן העדן”) ברחוב אתיופיה, שבה נשמע את סיפורו של היילה סלאסה, הקיסר האתיופי האחרון, במלאת 90 שנה לביקורו בירושלים.
נקודת מפגש: רח’ הלני המלכה פינת מונבז
נקודת סיום: רח’ אתיופיה 11
להצטרפות לקהילת המטיילים של מגדל דוד בווטסאפ – בית לאוהבי ירושלים, לחצו כאן
להצטרפות לקבוצת הווטסאפ השקטה של מגדל דוד – כל מה שקורה, לחצו כאן










